torsdag 16 april 2015

Syprojekt: En bekväm klänning i grått

Då jag såg det här tyget i Eurokangas var jag inte helt säker på om slutresultatet skulle bli bra. Tyget såg ut som ett överkast. Men tog risken och sydde en enkel klänning. Mönstret kopierade jag från en annan klänning med tyg som töjde ungefär lika mycket. Det blev ett ganska snabbgjort projekt då jag placerade klänningen på tyget, klippte och sydde ihop. Halshålen och armhålen tråcklade jag dock fast i fodret för att få det jämnt.



För att helheten inte skulle bli för tråkig sydde jag insidan av fickorna i låtsas-läder. Borde dock ha sytt fickorna så att det syns mera av insidan. Klänningen hade jag på mig idag och den fungerade riktigt bra. Allt för lång är den ju inte. Fick höra av en äldre herreman att jag har bra benmuskler, så kanske man kan visa dem :P

Klänningen passar bra ihop med min lilla handväska i läder. Köpte den från Stockmann under Galna Dagarna. Öveväger att ta bort en av de tre remsorna som hänger från handväskan, men annars tycker jag bra om den. Köpte schiffong i grått och gult, så bara jag hinner skall jag sy ett litet set. Armbandet köpte jag från trädgårdsmässan. Det har blivit favoritsmycket. Edblad hade många fina smycken, men köpte ändå bara ett då jag endast planerat köpa växter just då.



Har haft en del problem med att få halshålen på töjande plagg snygga. Nu hitta jag en sömnad som jag tror löser problemet, för den töjer inte alls på tyget. Förutom den fungerar även dubbelnål, men det är ofta lite krångligt och är baksidan annan färg syns stygnen på avan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...