tisdag 18 december 2012

Choklad x 3

Hade mitt team på besök idag efter jobbet. Bjöd på tortillan med olika innehåll. Som efterrätt blev det en jätte mättande chokladkaka och vitchoklad-tranbärkex. En av gästerna hämtade en Fazers ask med choklad. Kan man få för mycket choklad?

Då var yngre var julmat något av det värsta jag visste. Endast köttpastejerna var goda och dem fick man endast på julafton. Resten av maten ville jag helst inte ha. Så vad åt jag mig mätt på. Pappa fick alltid hem en massa askar med choklad. De höll mig nöjd hela julen. Visst fick jag även annan mat, men det här är det jag främst minns av julmaten. Tredje året i rad bjöd jag hem någon från jobbet och varje gång bjuder jag på choklad i olika form. Recepten sätter jag ut på receptbloggen, bara jag hinner.


Årets glögg blev samma som förra året. Lär härefter alltid bjuda på den. Receptet på blåbärsglödden finns i här i receptbloggen.

 PS. Vad skall jag hitta på av chokladasken. Den förra blev förvar för pysselpapper. Stämpel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...