lördag 29 december 2012

Läderrosett

Fick en läderväska av en kompis som jag genast klippte sönder. Limmade ihop en rosett och klippte ut delar för blommor och ett armband. En del av projekten väntar på att sys ihop, men rosetten sydde jag fast i ett hårband. Borde dock ha sytt fast den i ett lite starkare hårband. Har köpt Franck Provost hårband och de orkar inte hålla mitt hår upp utan att gå av. Får försöka använda ett till hårband med det för att det skall hållas. H&Ms hårband fungerar mycket bättre. Så har jag ett väldigt tungt hår, så kraven på hårbanden är lite mera extrema.



Satt sent uppe igår kväll med olika projekt. Sydde lite på min trikåklänning, satte fast paljetter i ett tyg för tösens mössa och fixade hårbandet. Så såg vi på en Agatha Christie film till sent på natten. Kom i sängen först klockan två, då gossen började gråta och höll mig vaken till ca tre. Tur nog lät min man mig sova på morgonen. Annars hade den här dagen inte gått alls, då gossen väckte mig sju och gärna hade fått sällskap.

3 kommentarer:

  1. Jättefint! Ett sådant där hårband vill jag också ha!! Det blir lätt lite för flickigt med rosett men lädret gör det lite tuffare. Måste gräva efter lämplig väska att ha sönder...

    Är lite sugen på läderkjol också, det var typ 10 år sen jag ville ha en sist. Köpte dock aldrig. Kanske nu istället :D

    SvaraRadera
  2. En i varje läderfärg man har i bruk skulle inte vara illa. Eurokangas säljer små lappar läder sk restläder ifall du inte har någon lämplig väska

    SvaraRadera
  3. Var lite förr snabb med enter :)

    Den är dessutom väldigt lätt att laga

    En läderkjol skulle inte vara illa. Undrar bara hur bekväm den är. Har aldrig haft på en. Såg en just på tv. Den såg i alla fall väldigt snygg ut.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...