torsdag 6 december 2012

Glad självständighetsdag

Sitter och ser på självstädighetsbalen och försöker få idéer för klänningstyger jag har hemma. En klänning har jag redan funderat ut att jag kunde kopiera :)


Självständigheten har firats med att vara ute med tösen och hunden. Tösen kasta snö med spaden åt hunden och hunden stornjöt. Sedan var det tösens tur att ha roligt, så hon fick dra på hunden i pulkan. Hunden hade på sig en fleecehalare jag köpt och sytt fast bebistrumpor i. Den har fungerat utmärkt redan över fem år. Tog inte länge för klorna att bryta sig ut, men det störde inte. Utan dräkten är hunden en stor snöboll, då allt fastnar. Nu börjar det nog vara dags att hitta ett par nya varma bebistrumpor att sy fast, då klohålen börjar vara lite väl stora. Rekommenderar att pröva ifall ni har haft samma problem. Det är enkelt att fixa.


Nu skall jag gå i bastun med lite ljus på. Då vi flyttar lär vi inte bada på en stund bastu, då den inte är i så bra skick. Måsta alltså ta till vara av den tiden vi har kvar här. Ser dock fram emot att om något år ha husets bastu i skick, för den är en ordentlig vedbastu. Nu få elbastu duga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...