söndag 9 december 2012

Pysseldag och julglögg

Vi hade vår årliga pysselkväll med mina kompisar från skoltiden. Hade tösen med mig. Tyvärr var endast hälften av gänget på plats. Med till pysselkvällen hade jag ingredienser för glögg och en hel del pysselgrejs. Glöggingredienser kunde vara en fin "gå bort" -present med ett snöre runt och instruktioner för hur den tillreds.

Blåbärssaft och glöggkryddor

Främst lagade vi cake pops då de andra inte försökt på det tidigare och mina försök inte blivit så lyckade. De här blev bättre än de tidigare jag lagat, men ännu var de inte så fina som de kunde vara. Den första satsen gjorde vi på kaka och färskost och den andra med Dominokex och färskost. Som pinnar använde vi cocktailpinnar och det fungerade jätte bra, då de inte snurrade runt lika mycket. Endel av cake popsen fick dock horn.


Pysslade även en bricka med decoupage. Tösen fick måla den och jag satt fast servetten. A hade en imponerande samling av servetter som vi fick använda. Hade planerat klä över brickan med tyg och sätta den under hundens matskålar. Nu får den åtminstone i år fungera som julbricka. De andra pysslade julburkar och krukor med blommor.




Ett pyssel har jag gjort varje år och det är att göra nya ljus av gamla stumpar. Årets ljus blev ett rött, lågt ett gjort i en filburk. Det fryser nu på As balkong. Hoppas jag hinner få det till jul, för tänkte ha det på julbordet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...