måndag 24 december 2012

Midnatt råder, tyst det är i huset...

Medan småttingarna sovit har tomtarna förberett det sista. Alla paketen är packade och har hittat under granen. Alla julstrumpor har fått ett minipaket. Skamligt nog påminde jag min man flera gånger att han i år skall komma ihåg att fylla min strumpa, för att själv glömma bort det. Tur nog gjorde min man en enkel beställning sent på kvällen, så sydde ihop ett förkläde åt snapsflaskan. Köpte en ny julstjärna till köket, så att jag fick den japanska pappersstjärnan från förra julen tillbaka i granens topp.





Medan min man pysslade ihop pepparkakshuset, limmade jag fjädrar åt duvan i vår tambur. Tösen och jag har pysslat på den på sista tiden. Hur vi gjorde den visar jag en annan gång. Dessutom lagade jag lite pannacotta. Första gången, så hoppas det blir bra.





Nu lite sömn och sista förberelser på morgonen före gästerna kommer. God natt och GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...