onsdag 26 december 2012

Julstämning



God fortsättning på julen! Vi firade julafton med min mans familj. Då vi kombinerar två familjers traditioner blev det toast med fisk och rom med rosollit till förförrätt, sedan köttpastejer och -buljong till förrätt. Middagen blev skinka och lådor och efterrätten en tranbärspannacotta. Pannacottans recept tror jag var Pirkkas, men jag skall dubbelchecka före jag sätter ut den på receptbloggen (tillägg: linkt till receptet).


Flaskförkledet jag planerade, valde tyg och sydde på under 15 minuter kom till bra bruk under kvällen och fick pryda snapsflaskan. Förklädet kunde ha haft en lite kortare hals, men med tanke på hur snabbt jag sytt det var jag rätt nöjd. Stämplade en bild med texten "Simple pleasures" på, då jag tyckte stämningen på bilden passade ihop med förklädet.



 Barnen fick jätte många fina gåvor av julgubben. Hittade ett halsband från Bijou Birgitte åt tösen som jag tyckte passade min lilla fågel-flicka perfekt.


En liten trött älva fick vaka sent den kvällen och lekte med tågbanan som blev en succé både på kvällen och nästa dag. Tills sist var älvan riktigt vimmelkantik. Men ändå vägrade hon somna när hon lades på kvällen och på morgonen klagade hon att hon inte fick vaka tillräckligt länge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...