onsdag 12 december 2012

Egen provdocka

Äntligen, äntligen har jag en egen provdocka! Den kostade nästan ingenting, men krävde en hel del hjälp av min mamma för att bli av. Hon var snäll nog att vira in mig i tejp. Hon fick arbeta säkert en timme för att få tejpen bra. Tejpandet blev bäst då man satt lite i taget på ett litet område. Under hade jag en trikåskjorta som gärna töjde åt olika håll och sedan drog ihop sig och skruttade tejpen. Efter tejpandet klippte mamma upp ryggen i ett sik-sak mönster som jag sedan utnyttjade som hjälp för att tejpa ihop den på nytt. Tejpandet blev bra, även om bysten var svår att få rätt. Den blev kanske lite mera tillplattad än vad den är på riktigt, men den kommer nog att fungera bra ändå. Säkert bättre än en köpt provdocka.


Efter att jag pusslat ihop ryggen började jag fylla den med tidningspapper. Det gick åt en hel del, tyvärr på helt fel ställen ;) Satt även in en hängare för att underlätta användandet av dockan. Efter fyllandet kollade jag att måtten stämde ungefär. Nu ser jag fram emot att använda den i något projekt. Ikväll blir det dock inte, då min hjärna ännu är på jobbet, men kanske imorgon. Idag blir det högst något lite lättare projekt. Såg dock ganska konstigt ut med en kropp hängande i tamburen, så gav den ett havfärdigt (och skruttigt) projekt att ha på sig. Tror jag skall klä över den med tyg i något skede.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...