fredag 12 juli 2013

- 20 cm

Klippte håret idag efter en lång funderingsperiod. Tycker om att ha långt hår, men det är inte alltför praktiskt. Det började vara ovanligt slitet i topparna, då jag inte riktigt orkat ta hand om det med all annan rumba på gång. Nu är det även lättare, så hoppas på att kunna laga lite frysyrer. Så här kort hår har jag inte haft på länge. Fast allt för kort är det nog inte ännu även om det känns så för mig.



Prövade en ny frissa. Hon var riktigt trevlig och noggrann. Det kostade inte heller så mycket, då hon tog betalt enligt billigaste då hon varken tvättade håret eller klippte lager. Det enda jag inte förstod var att hon inte märkte att håret var nästan 5 cm kortare på högra sidan. Först då jag påpekade om saken korrigerade hon det ca 4 cm. Efter en till korrigering tog hon sista centimetern bort. Nu funderar jag om jag skall gå till henne på nyt eller inte. Har sån tur en god tid på mig att fundera. Brukar bli frissa två gånger i året för mig. Nu var det inte allt för långt tid sedan jag klippte 20 cm senast. Men, så var det också på tok för långt.

På bilden har jag förresten ett guldhårband i metall jag hittade i en av klädbutikerna. Har det även i silver. Det har hållits oväntat bra i håret och gör en enkel ponysvans lite stiligare. Under en gammal bild med silvervarianten.



Köpte även lite olja för håret, då hon rekommenderade det. Hoppas att det hjälper mot att inte få så torra toppar igen. Köpte även lite kokosolja att använda som kroppsfett eller laga hårmasker av. Tänkte även använda den som kroppsfett åt barnen då jag helst inte vill använda så mycket kemikalier på dem


Förövrigt har jag tillsammans med tösen försökt börja leva lite hälsosammare. Vi har ätit lite mera normal mat istället för att äta ute hela tiden. Godiset försöker jag lämna till godisdagen. Vi har även försökt tänja lite med tösen. Tösen var så söt då hon visade upp alla tänjningsställningar hon kunde komma på och frågade vad det tänjer. Har även sprungit lite med cykelvagnen. Har anmält mig till halvmaraton (Espoon rantamaraton) i september, så hoppas på att få mitt knä i skick tills dess. Lite mera joggingrundor krävs dock för att det skall lyckas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...