fredag 5 juli 2013

På färd

Då det har varit härligt väder hela veckan och det borras dagarna långa i grannens badrum, så har det inte lockat att vara inne. Vi har färdats runt omkring med cykelvagnen och prövat olika parker och stränder. Många fåglar har vi även sett, allt från svan-, dopping- och gåsfamiljer till måsar och trutar av varierande slag. Alla lika spännande enligt tösen.




Gossen var speciellt förtjust i en liten strand som finns i Westend. Liten och oftast tom. Han traskade med fart in med shorts och blöja rakt i vattnet. Tyvärr var dock visiten kort då bromsarna tyckte en svettig cyklist skulle passa bra inpå deras dagsmeny.


Under veckan har vi träffat många vänner och även en liten nyfödd en, så det har varit en händelsefull första sommarvecka. Ikväll skall vi fara med barnen till lande och ta det lite lugnt. Väskan är fullapackad med en massa projekt jag handlat de senaste dagarna. Köpte lite paff-masker från Sinelli som vi skall dekorera med tösen. Dessutom fick jag porslinsfärgen jag beställde från Clas Ohlson. Får se hur kreativa vi hinner vara med tösen. Kanske det även blir att bygga sandlåda om vi hinner.

Förutom att jag handlat pyssel och annat skoj till kommande semesterveckorna har jag även lastat upp med olika barnplåster. De tycks gå bra åt så här på semestern. Hittade en supersöt plåtburk i Suomalainen kirjakauppa, som nu får åka med i Muminmammans väska. (I bakgrunden syns även mitt nya Ipad-fodral. Även det på 50 % från Mango)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...