tisdag 9 juli 2013

Husprojekt: Norra sovrummet del 1

Tja, sovrummet är kanske inte i norr, men det beskriver ändå det bäst. Fönstret är mot vägen. Riktningen är kanske snarare nord-ost (om jag minns rätt), men blir lättare såhär. Här följer de fåtal före bilder jag har. Allt för många fina bilder har jag inte då det är mörkt i rummet utan lampa.Rummet har som sagt ett fönster, dessutom ett hörn kapat av rökkanalen, en plats för en kamin och tre meter skåp.


Nu är hela rummet rivet. Min man med kusin plockade bort allt från plastmatta, golvplankor, mineralull, battingar och sågspån. Nästa dag fortsatte min man med att även plocka bort betongen med bitumin på. Nu är det sand och väggbattingar kvar. Golvbattingarna såg ut att ha tagit fukt i något skede. Däremot är väggbattingarna i bra skick även om väggen på utsidan är helt mörk.



Flaken vi beställde börjar nu vara full. Vardagsrummet och sovrummet fyllde upp den och mycket arbete ligger bakom det. Sist efter att bilden tagits har den fyllts med all betong även från vardagsrummet. Som ett sista tips kan jag rekommendera Pelicans flyttlådor. Även om det är gjorda av kartong håller de otroligt bra vikt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...