måndag 8 juli 2013

Koffens park

... en härlig park mitt i centrum. Då man kommer in på Sandvikens torg, med alla människor som försöker hitta sig ett kap och alla som försöker sälja det de samlat på sig, skulle man aldrig tro att det riktigt intill skulle finnas ett lugnt och fridfullt ställe. En park fylld med solbadare, hundar som leker och lugn. Parken hittar man bakom höga tegelmurar. Det första man får framför sig är några gamla tegelhus och en gammal, gul byggnad. Vid sidan om det en kal hundpark som kunde behöva lite grönska.


Bakom det gula huset finns dock en grönskande backe och en liten damm. En park jag inte besökt på sedan jag gick i högstadie och i misstag traskade genom den några gånger. Då kom jag ihåg en irriterande backe att halka upp och ner för, men inte mindes jag hur stor och fin den var.


Orsaken till besöket var en babyshower-picnic som firades i skuggan av en ek. Hade barnen med mig, så det blev kanske inte så avkopplande som det kunde ha varit :) Barnen var tur nog väldigt snälla även om de lite bråkade om vem som fick sitta i mammas famn. Speciellt roliga tyckte de dekorationen i trädet var. Små lappar sydda med symaskin. Fint och lätt att laga med olika sorters papper.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...