onsdag 10 juli 2013

Porslinsfåglar

Ett sommarprojekt till barnens rum var små porslinsfåglar jag hittade i Tiger. Då barnen är fågeltokiga blir hela rummet med fågeltema, så några färggranna små hemgjorda prydnader blir perfekt. Får se om det får bli foton eller annat som sätts fast i klipsarna. Tösen fick måla flickan och jag pojken. Helst hade jag haft flickan i pink, men tyvärr så var det lite för svårt att blanda fram den.


Vi köpte färgen från Clas Ohslon, då varken Sinelli eller Tiimari hade sådant. Tydligen måste jag byta pysselibutik... Färgerna var vattenlösliga med torkade oväntat snabbt. Ganska svårt att måla då det torkade medan man höll på.  Även lite svårt var det att blanda färgerna, då de var så rinnande. Kanske man borde ha målat i tunna lager.

Förutom att vi pysslat var vi även till Naturhistoriska muséet med kompisar. Tösen var så glad då hon fick se alla fåglar och fågelägg. Bör nog besökas på nytt, men kanske med en lite piggare lillebror. Själv var jag väldigt imponerad av huset och de vackra innertaken. Synd att man inte bygger hus så mera. Dinosaurierna hade nog inte varit lika imponerande i ett annat hus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...