söndag 14 juli 2013

Ansiktsmasker för lek och maskerad

Då vi sökte porslinsfärger och tygfärger i Sinelli hittade vi inte det vi sökte. Istället hittade vi något annat. På rea-bordet fanns en hög ansiktsmasker i paff. De var säkert tänkta som väggdekoration, men då mina barn har små huvuden råkar maskerna sitta perfekt. Ett litet pysselprojekt för mig och tösen alltså.




Då vi i början av veckan var på lande plockade vi fram akrylfärgerna, penslar, skyddspapper och satt fram bord och stolar ute på gräsmattan. Jag målade en tiger och tösen målade en flicka (som i något skede började likna min tiger) med svart på näsan. Penslarna var  för vattenfärg, så de var helt fel. Allt för petiga detaljer åstadkom man alltså inte. Min tiger ser ut som om den var målad av ett barn den med. Har ännu två masker till, så tror det blir att gräva fram bättre verktyg före nästa försök.

Näsborrarna täpptes till av färgen, så får sticka ut dem igen. Dessutom behövs det hål för gummiband. Sen är det bara att leka :) Till nästa tror jag även jag lagar en flicka. Kanske en geisha?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...