onsdag 10 juli 2013

Djurparksbesök

Tösen har länge hoppats på att få besöka Högholmen. Då det var fint väder stämde vi träff med en kompis med barn och packade picnicväskan för utfärd. Dagen var riktigt lyckad. Vi hade den goda turen att få se olika djur simma, leka och äta, även om vädret var fint och solen sken. Vi tog även pauser för att det inte skulle bli för tungt för mammor eller barn. Passade på att öva fotografera. Hade ingen speciellt bra lins, men försökte använda lite olika funktioner. Alla tips om hur man fotograferar i starkt solljus är välkomna. Övning krävs nog ännu. Hoppas på att nångång då det finns mycket tid och kanske även lite pengar, få fara på kurs där man lär sig fota vilja djur och även på safari och utnyttja skolningen. Alltid kan man drömma int sant...

En björn som kastade och fångade apelsinklyftor


Några hungriga gäss som gärna ätit av vår picnic mat.

En annan snål besökare som städade efter oss
Apdjuren blev dagens favoritdjur och pojken lärde sig säga "apa"

Syskonkärlek? Synd att glasen bländade


En annan favorit. 
Har även en massa söta bilder på små människo-apor som hänger på staketen och storskrattar. Vill dock inte sätta ut ansiktsbilder på barnen, så tyvärr kan jag inte visa upp dem.

Då vi körde iväg från Högholmen tog det endast någon minut, så sov barnen redan. Passade på att hälsa på på bygget, men resten av tiden satt jag i bilen och stickade sockor. Tur att jag oftast har något smått med mig för just sådana tillfällen. Körde ner till stranden och njöt av sommarljud och havets fläkt medan jag stickade varmt för vintern. Efter en lång vilopaus blev det croissanter i Café Merenneito. Länge sedan jag suttit där på kaffe. Passade på att beställa kalkon-brie croissant som jag åt regelbundet då vi bodde närmare. Så gott. Lite mintglass på. Kan man önska sig en bättre sommardag?



Solhatten jag sydde förra året går tur nog ännu på tösen. Lär få sy en ny för den har varit oväntat bra. Oj om tiden bara räckte till... Min sportväska sprack under dagen, då den var fullproppad med barnstuff. Tror jag får sy en sådan först bara jag hittar passande tyg. Hoppas på att få laga mönster med hjälp av en kompis väska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...