söndag 20 januari 2013

Kyligt veckoslut

Brrr... vad det var kallt på lördagen när vi vaknade. -25 grader på morgonen och senare på kvällen -15. Då skidning alltså inte var ett allt för lockande alternativ blev det REA-shopping med en god vän istället. Huvudet behövde lite paus från vardagen, så lite tid för "inget fiffigt" var väldigt välkommet.

På mig hade jag ett REA fynd från H&M, med leggings och en svart skjorta under. Har förökt hitta bekvämma hemmakläder som man täcks gå till butiken i. Den här är gjord av college-tyg. Utan spets och dragkedjan i nacken skulle den säkert se mycket vardagligare ut. Tycker om plagg som är gjorda av bekvämt tyg med detaljer som gör dem festligare.



Hittade flera plagg i Cubus jag gärna hade släpat med mig hem, men med tanke på vårt husprojekt fick de bli i butiken. Det blev en vit skjorta med vitt mönster som passar under kavajen, men även utan. Den andra var en grå sammetsaktig skjorta. Superbekväm och även den tänkt som ett hemmaplagg. Ett tredje plagg, en svart klänning med läderdetaljer, hittade min kompis från Lindex. Perfekt för officen. Även om jag har en hel del svarta klänningar fick denna hitta hem, då den hade långa ärmar och satt bra.


Idag har jag försökt hinna vara lite ute, då vädret varit lite varmare. Vaknade med en faslig nackspärr, så har fått nöja mig med att gå lite. Ingen skidning alltså, utan mys på soffan. Skickade min man till butiken för att hämta hem lite god ost, så lär inte lida allt för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...