fredag 18 januari 2013

Parkettval

Bauhaus har nu på rabatt två bra alternativ till parkett. Nu gäller det bara att välja vilken vi hellre vill ha. Någon enorm prisskillnad är det inte frågan om. Båda parketterna är av ek, men ena har blivit lätt lackad med vitt och den andra ser nästan vitmålad ut. Min man röstar på den mörkare, så det finns en risk att det blir den därav. Själv har jag ännu inte bestämt mig om vilken jag vill ha. Jag gillar den vita mera och tycker den är tuffare. Men, min man har rätt i att det kan vara en modegrej, som jag snabbt tröttnar på. Han är kanske även rädd för att vårt hem skall bli helvitt. Ingen risk, för jag vill ha grått på väggarna. Båda parketterna passar ihop med grå-vit inredning, så på så sätt kan kanske ingendera gå fel. Vilken gillar ni?


Här ännu några bilder tagna inne i Bauhaus. De små bitarna fick jag sån tur hem, vilket underlättar valet.





5 kommentarer:

  1. Molemmat on kivoja, tummempi tosiaan tosi saman tyyppinen kuin meille työ tulee. Ymmärrän kuitenkin hyvin et tykkäät tosta valkoisesta, se on tosi nätti ja sopisi teille hyvin. Huvittavaa, että meidän molempien sisustuksesta tulee valko-harmaa, mutta ihan eri tyyleillä :)

    SvaraRadera
  2. M antoi äänensä tummemmalle, meistä ei siis ollut mitään apua :D

    SvaraRadera
  3. Nyt tilanne on 6-2 vaaleamman puolesta, jos miehen ha mun ääniä ei lasketa. Joo, meillä värimaailma tulee pysymään samana kun on jo ollut muutaman vuoden. Jos johonkin ihastuu, turha vaihtaa. Nyt pitäisi siis löytää samat maalivärit myös seuraavan kämpän senille, tosin hieman laadukkaammat kun kerran on oma kämppä. Bilteman väri kun ei oikein pysy seinällä.

    SvaraRadera
  4. Pieni vanharoosa lusämauste, esim tyynyillä olisi kiva. Pitäiskö vain väittää miehelle, että ne ovat vihreitä? Meniskö läpi ;)

    SvaraRadera
  5. Ps. Ipad ei oikein toimi tässä

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...