tisdag 1 januari 2013

Nytt år och nya projekt

Gott Nytt År alla bloggläsare och skrivare! Ser fram emot det kommande året och dess nya projekt. Väntar speciellt med spänning på det som börjar senast om en månad, men troligtvis redan tidigare. De som bor nu i huset vi köpt, kommer att flytta ut inom kort. Sedan blir det för oss att påbörja ett nytt intressant kapitel som säkert kommer att vara både tungt och inspirerande.

Har påbörjat min andel av projektet med att rita om bottenplanen på övre våningen. Använde Google SketchUp som jag kan rekommendera till motsvarande projekt. Ännu ser huset inte riktigt ut så här, men inte är det långt ifrån. Främst är det hallen och dess väggar som jag helst skulle ändra på. Får se hur lik det här det egentligen blir. Det fina med att flytta in i det halvfärdigt är att man får pröva fram vad som fungerar och vad som inte sen heller var en så bra idé före man förverkligar det.




Första som gäller för min del är att hitta golvmaterial för ett förmånligt pris. Det blir troligtvis gråa klinker i tamburen och vitlackad ekparkett i sovrummen och vardagsrummet. Köket gör vi inget åt på något år.

Vi surffade lite på Byggmax sidor efter midnatt. De hade två fina golvkakel. Det mörkare vill jag ha i källare, så hoppeligen hittar vi något motsvarande då det är dags. Ingen idé att fylla huset med material för källaren, då vi inte fixar på de närmaste tid. Min man skulle även vilja ha riktigt mörkt klinker i tamburen, men jag tror det skulle bli för mörkt och för stor kontrast mot allt det ljusa i vardagsrummet.

Amarante golvklinker från ByggMax


Det vanilj färgade blev jag även förtjust i, men det skulle nog vara väldigt ofiffigt att sätta det i tamburen. Ser alltid fint ut på bild, men alla fogarna skulle säkert inom kort se ganska hemska ut.


Damasco vanilj från ByggMax

Färgen som kanske bäst skulle passa i tamburen och ändå vara praktisk motsvarar mest en bild jag hittade på Tulikivis sidor. Färgen är rätt, men misstänker att priset inte. Ifall vi inte hittar den färgen för bra pris blir det mörkt.

Tulikivi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...