måndag 14 januari 2013

Måndagsprogram

Överväger att ge ett löfte åt mig själv för kommande månader. Vill inte ge tomma löften, så det är bäst att fundera ut något som fungerar. Då jag ännu en tid framöver har lyxen  att vara hemma med ett barn på måndagar, kunde jag ta mig själv i nackskarven och motionera varje måndagförmiddag. Har lust att säga, en massa ursäkter som skulle fungera som undantag, men egentligen finns det endast en och det är om någon är sjuk. Vädret är sällan en ursäkt, då man kan motionera hemma också om man bara tar tiden för det.

Testkörde tanken att motionera och sprang en 3,57 km runda med vagn och hund. Det kändes trögt, då jag inte är så bra på att motionera på morgonen. Effektivt var det i alla fall, då jag somnade gott med gossen efteråt. Det är lätt att sitta på soffan och hitta på ursäkter och klaga om att man inte har egen tid. Det egentliga problemet är nog bara att komma igång. Efter det behövs det inga ursäkter, för man mår så mycket bättre.

Bra orkar även min 12-åriga hund springa
Någon dag i veckan kunde jag ta bussen till jobbet och springa en del av vägen hem. Kanske jag hinner planera hur före gossen vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...